Η υβριδική τεχνολογία με την ματιά της Fiat

Δελτίο Τύπου

Fiat 500 Hybrid & Fiat Panda Hybrid: Η υβριδική τεχνολογία με την ματιά της Fiat 

·         Διατηρώντας την κορυφή των πωλήσεων στην Ευρώπη στα αυτοκίνητα πόλης, τα Fiat 500 και Fiat Panda είναι τα πρώτα μοντέλα της εταιρείας που εφοδιάζονται με ένα νέο υβριδικό σύνολο (Mild Hybrid).

·         Τα 500 Hybrid και Panda Hybrid αποτελούν το πρώτο βήμα προς τον εξηλεκτρισμό της γκάμας της Fiat.

·         Το υβριδικό σύνολο συνδυάζει ένα νέο 3κυλινδρο βενζινοκινητήρα της οικογένειας FireFly με το 12βολτο σύστημα BSG. Η συνολική απόδοση φτάνει τους 70 ίππους.

·         Η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές CO2 είναι μειωμένες έως και 30% εξασφαλίζοντας φιλικότερη προς το περιβάλλον κίνηση, αλλά και μικρότερο κόστος χρήσης.

·         Τα 500 και Panda αντιπροσωπεύουν τα δύο πρόσωπα της Fiat. Το πρώτο εστιάζει στο στιλ και το συναίσθημα αποτελώντας ένα ορόσημο του design. Το δεύτερο εστιάζει στην πρακτικότητα και τη φιλικότητα χρήσης. Μαζί συνθέτουν μια ομάδα που καλύπτει κάθε ανάγκη.

·         Αποδεικνύοντας την ολιστική της προσέγγιση όσον αφορά στην προστασία του περιβάλλοντος, η Fiat παρουσιάζει με τα δύο μοντέλα και έναν πρωτοποριακό τρόπο στήριξης της προστασίας των θαλασσών από τη ρύπανση.    

·         Τα εμπορικό λανσάρισμα των δύο μοντέλων θα ξεκινήσει μέσα στο πρώτο τρίμηνο του έτους με την ειδική έκδοση Hybrid Launch Edition.  

Τα Fiat 500 και Fiat Panda είναι οι αδιαφιλονίκητοι ηγέτες στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης στην Ευρωπαϊκή, αλλά και την Ελληνική αγορά αυτοκινήτου. Αυτά τα δύο μοντέλα επέλεξε ο Όμιλος Fiat Chrysler Automobiles για να εφαρμόσει μια νέα υβριδική τεχνολογία. Τα νέα 500 Hybrid και Panda Hybrid, τα οποία θα ξεκινήσουν να είναι διαθέσιμα το 1ο τρίμηνο του έτους, θα φέρουν επανάσταση για ακόμα μία φορά στις αστικές μετακινήσεις, κάνοντας προσιτή την υβριδική τεχνολογία σε όλους. Παράλληλα με την ευελιξία και την πρακτικότητα, η υβριδική τεχνολογία θα ολοκληρώσει με τον καλύτερο τρόπο τις δύο δημοφιλείς προτάσεις της Fiat.

Το 2020 σηματοδοτεί ένα ορόσημο στην ιστορία της Fiat που αριθμεί ήδη 120 χρόνια ζωής. Με την παρουσίαση των νέων εκδόσεων των Fiat 500 και Panda ξεκινά ο εξηλεκτρισμός της γκάμας της μάρκας που θα συνεχιστεί με την παρουσίαση του νέου ηλεκτρικού Fiat 500e.  Το νέο μοντέλο θα χρησιμοποιεί για την κίνηση του αμιγώς ηλεκτρική ενέργεια και θα παίξει κομβικό ρόλο στη στρατηγική της FCA. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, το 2020 θα παρουσιαστούν μια σειρά προϊόντων και υπηρεσιών που θα προσφέρουν στους καταναλωτές μια νέα προσέγγιση όσον αφορά στις φιλικές προς το περιβάλλον μετακινήσεις.

 

Παράλληλα με την παρουσίαση των νέων εκδόσεων για πρώτη φορά στην ιστορία τους τα 500 και Panda θα προσφέρονται με μία κοινή ειδική σειρά, την “Launch Edition”. Κίνηση και στις δύο περιπτώσεις θα δίνει το νέο Mild Hybrid σύστημα που συνδυάζει τον τελευταίας γενιάς 3κυλινδρο βενζινοκινητήρα της οικογένειας FireFly χωρητικότητας 1.000κ.εκ. με ένα ηλεκτροκινητήρα 12V BSG (Belt-intergrated Starter Generator) που τροφοδοτείται από μπαταρία λιθίου. Το νέο σύνολο αποδίδει συνολικά 70 ίππους, ενώ σε σχέση με τον κινητήρα 1.2 69hp που αντικαθιστά προσφέρει μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και μειωμένες εκπομπές ρύπων κατά μέσο όρο 20% (έως  και 30% ανάλογα με τις συνθήκες). Παράλληλα το νέο σύνολο προσφέρει εξαιρετικά υψηλά επίπεδα άνεσης χάρη στο σύστημα BSG που επιτρέπει την αθόρυβη και χωρίς κανένα κραδασμό ενεργοποίηση και απενεργοποίηση του κινητήρα μέσω του συστήματος Stop&Start.  Παράλληλα οι χρήστες επωφελούνται από το γεγονός ότι το κινητήριο σύνολο υπερκαλύπτει τις προδιαγραφές Euro 6D Final, στοιχείο που ανάλογα με τη χώρα χρήσης προσφέρει προνόμια όσον αφορά στο κόστος χρήσης και τη δυνατότητα ελευθερίας κίνησης στο κέντρο των πόλεων.

 

Η ειδική σειρά με την οποία λανσάρονται τα δύο μοντέλα είναι άμεσα αναγνωρίσιμη από το τοποθετημένο στο πίσω μέρος λογότυπο “Hybrid”, αλλά και το χαρακτηριστικό λογότυπο “H” στις μεσαίες κολόνες ο σχεδιασμός του οποίου συμβολίζει την αυγή μιας νέας εποχής για τα δύο μοντέλα.


Πως λειτουργεί η τεχνολογία FCA Mild Hybrid

Το νέο Mild Hybrid υβριδικό σύνολο συνεχίζει την παράδοση για πρωτοπορία και προσιτό χαρακτήρα  που δημιούργησε ο θρυλικός κινητήρας Fire, του οποίου η παραγωγή ξεπέρασε τα 30 εκατομμύρια μονάδες. Το υβριδικό σύνολο χρησιμοποιεί ένα νέο 3κυλινδρο βενζινοκινητήρα 1.000κ.εκ. με συνολική απόδοση 70 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 92Nm ροπής. Ο κινητήρας χρησιμοποιεί σύστημα συνεχώς μεταβαλλόμενου χρονισμού, ενώ ο χρονισμός πραγματοποιείται μέσω καδένας. Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει ένα συμπαγή θάλαμο καύσης, εξωτερική μονάδα EGR (ανακύκλωση καυσαερίων) και υψηλή συμπίεση (12:1) για τη βέλτιστη θερμοδυναμική απόδοση. Ο στροφαλοφόρος που εξελίχθηκε σε συνεργασία με την Teksid (εταιρεία του Ομίλου FCA) είναι κατασκευασμένος από κράμα αλουμινίου και διαθέτει χιτώνια από χυτοσίδηρο με στόχο τη βέλτιστη αντοχή με το ελάχιστο δυνατό βάρος. Αποτέλεσμα είναι το νέο κινητήριο σύνολο να ζυγίζει μόλις 77 κιλά.

 

Το σύστημα BSG είναι τοποθετημένο απευθείας πάνω στον κινητήρα και κινείται από τον ίδιο ιμάντα που κινεί και τα βοηθητικά περιφερειακά συστήματα. Κατά την επιβράδυνση το BSG αποθηκεύει ενέργεια σε μία προηγμένη μπαταρία λιθίου χωρητικότητας 11 Ah, την οποία αξιοποιεί με μέγιστη ισχύ 3.600 W, τόσο κατά την εκκίνηση του κινητήρα μέσω του συστήματος Stop&Start, όσο και κατά την επιτάχυνση.

 

Η συγκεκριμένη τεχνολογία επιτρέπει στον κινητήρα εσωτερικής καύσης να απενεργοποιείται ακόμα και στα 30χλμ./ώρα απλά με την επιλογή της «νεκράς» στο κιβώτιο. Μέσω σχετικής ένδειξης στον πίνακα οργάνων το σύστημα ενημερώνει τον οδηγό, ενώ κατά τη διάρκεια που το αυτοκίνητο κινείται με απενεργοποιημένο τον κινητήρα η μπαταρία λιθίου αναλαμβάνει να τροφοδοτεί όλα τα υποσυστήματα του αυτοκινήτου εξασφαλίζοντας τα επίπεδο άνεσης και ασφάλειας με μηδενική κατανάλωση καυσίμου.

 

Η νέα Mild Hybrid μονάδα κίνησης συνεργάζεται με ένα επίσης νέο σύστημα μετάδοσης που περιλαμβάνει το 6ταχυτο μηχανικό κιβώτιο C514. Το συγκεκριμένο κιβώτιο εστιάζει στην αθόρυβη λειτουργία και την αποδοτικότητα διαθέτοντας ειδικά γρανάζια χαμηλής τριβής, αλλά και ένα νέο λιπαντικό που βελτιώνει περαιτέρω την οικονομία καυσίμου σε κάθε είδους διαδρομή. Το νέο σύστημα μετάδοσης έδωσε τη δυνατότητα το μηχανικό σύνολο κινητήρας-κιβώτιο να τοποθετηθούν χαμηλότερα κατά 45χλστ. βελτιώνοντας τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου λόγω του χαμηλότερου κέντρου βάρους.


Fiat 500 και Panda. Δύο ορόσημα της αυτοκίνησης

Η ειδική έκδοση Hybrid Launch Edition τοποθετεί για ακόμα μια φορά τα δημοφιλή μοντέλα της Fiat, τα οποία αποτελούν διαχρονικά τους αδιαμφισβήτητους ηγέτες στην κατηγορία των οχημάτων πόλης στην Ευρώπη, στο προσκήνιο. Η παρουσίαση του Fiat 500 το 1957 δημιούργησε ένα θρύλο, ο οποίος αναβίωσε με το νέο 500 το 2007. Με το 500 Hybrid Launch Edition το μοντέλο θα ενισχύσει περεταίρω τη δυναμική του, η οποία έφτασε στο απόγειο της την περσινή χρονιά με ρεκόρ πωλήσεων της τάξης των 194.000 μονάδων.

 

Από την πλευρά του το όνομα “Panda” με περισσότερα από 40 χρόνια ιστορίας έχει γίνει συνώνυμο της ελευθερίας, της πρακτικότητας και του έξυπνου σχεδιασμού. Οι συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις  του μοντέλου κρύβουν άπλετους χώρους στο εσωτερικό και μια σειρά πρακτικών λύσεων. Με περισσότερα από 7,5 εκατομμύρια Panda να έχουν περάσει τη γραμμή παραγωγής, το μοντέλο εκτός από εξαιρετικά δημοφιλές αποτελεί και πρωτοπόρο για το χώρο του αυτοκινήτου αποτελώντας το πρώτο 4x4 μοντέλο της κατηγορίας (1983), αλλά και το πρώτο αυτοκίνητο πόλης μαζικής παραγωγής που χρησιμοποιεί για την κίνηση του φυσικό αέριο - CNG (2006). Σήμερα, η  διάθεση του Fiat Panda Hybrid Launch Edition θα φέρει και πάλι επανάσταση στην κατηγορία με τη διάθεση ενός προηγμένου υβριδικού συνόλου σε ένα προσιτό αυτοκίνητο πόλης.